ADRES
Zandbergstraat 19,
8500 Kortrijk
Waag de sprong in het onbekende in deze Mystery Rooms. Tussen deze vier muren wacht een nieuwe soort uitdaging waar jullie het niet moeten opnemen tegen de klok, maar tegen de kamer zelf!  Het doel van de Mystery Room is niet om de gesloten deur open te krijgen maar om in de geheime missie te slagen met zo weinig mogelijk hulp of tegenwerking van de kamer. Wees gewaarschuwd: hoe goed jullie presteren en samenwerken, zal bepalen hoe snel jullie het mysterie, dat achter de deur schuilgaat, kunnen ontrafelen... Maar nog belangrijker: hoe het met jullie zal aflopen!
Parking Er is voldoende parking aanwezig Drinkgelegenheid Er is een bar aanwezig
Room #1

The Lady in Red

Toegankelijkheid
Rolstoel toegankelijk
Talen
Frans
Nederlands
Engels
+ 16 jaar
4 - 6 spelers
60 min

Chicago, 1948. De hele stad is in de ban van het proces tegen maffiabaas Bill Barrows. Deze meedogenloze crime-boss zal eindelijk ter verantwoording worden geroepen voor zijn gruweldaden dankzij de getuigenis van Josephine Huxley, een zangeres in één van zijn groezelige nachtclubs. Zij was getuige van een paar executies in een achterkamer. Josephine dook onder en het gerecht schakelde de legendarische privédetective Robert Fox in om hun kroongetuige op te sporen. Hij slaagde er in haar terug te vinden maar werd geëxecuteerd door één van Barrows handlangers nog voor hij kon onthullen waar Josephine zich verborgen hield. Robert zorgde echter voor een back-upplan. Hij gaf een lijst met namen aan zijn assistente Lucinda Morton. Namen van collega-detectives waarvan hij zeker wist dat ze zijn hints zouden kunnen ontcijferen en Josephine op tijd naar de rechtbank konden brengen voor haar getuigenis. Robert had vertrouwen in jou, stel hem dus niet teleur in je zoektocht naar de Lady in Red.

Room #2

Classroom 666

Toegankelijkheid
Rolstoel toegankelijk
Talen
Frans
Nederlands
Engels
+ 16 jaar
2 - 6 spelers
60 min

Kortrijk, 1964. De hele lagere school staat in rep en roer nu Juffrouw Petunia en haar vier leerlingen uit het eerste leerjaar spoorloos verdwenen zijn. De directeur zit met de handen in het haar, zeker nu uitgelekt is dat Juffrouw Petunia al weken haar bezorgdheid kwam uiten bij hem over het feit dat er iets niet pluis was in haar klaslokaal. Ze voelde zich ongemakkelijk en bekeken, alsof ze nooit alleen was. Haar vermoedens werden nog sterker toen Timmy, één van haar leerlingen, zich onhandelbaar begon te gedragen. Petunia liet de directeur allerlei alarmerende tekeningen van haar leerling zien maar in zijn onwetendheid schreef hij ze toe aan een overactieve verbeelding. Hij besefte zijn grote fout pas toen hij het klaslokaal binnenging nadat Petunia en haar leerlingen niet kwamen opdagen voor het middageten. Er was echter niemand meer te bespeuren en het hele klaslokaal baadde in een onheilspellende duivelse gloed... Ten einde raad contacteerde hij het bisdom en zij stuurden meteen een elite-team van duiveluitdrijvers naar de school om te achterhalen wat er precies gebeurd was. Treed binnen zonder vrees en ban dit kwaad terug naar de diepste krochten van de hel!

Beoordelingen

(1 reviews)

Matig
Geschreven door Louise op 14/10/2023 (Ervaren escaper)

Onthaal
3.0
Decor
3.0
Puzzels
2.0
Waw-factor
2.0

Gespeelde room: The Lady in Red

We speelden beide spellen.
Deze 2 spellen zijn zeker geen escape rooms zoals velen wel kennen. Ze zijn eerder een aaneenschakeling van raadsels. Je mag niet echt de kamer doorzoeken op tips, je moet de vastgelegde volgorde strikt volgen. Dit vonden wij zeer jammer en soms zelfs frustrerend.
Ook krijg je geen “1 uur” de tijd om te ontsnappen. Er is op voorhand vastgelegd hoeveel tijd je mag spenderen aan 1 raadsel. Vind je het niet binnen de tijd, dan geeft de kamer het juiste antwoord. Dus een bepaald raadsel snel oplossen, geeft je niets van voordelen in het vervolg van het spel.
Bij Lady in Red zijn wij niet ontsnapt, ookal waren we nog maar 45 minuten aan het spelen. (Het laatste raadsel kostte ons teveel tijd…)
Niet echt een aanrader als je een escape game wil spelen in de klassieke zin van het woord.
Inkleding van Classroom 666 vond ik wel leuk.
Sommige raadsels waren wel heel ver gezocht.
Na het spel werden alle raadsels nogmaals overlopen. Dit vonden wij zeer overbodig wanneer we het raadsel wel hadden opgelost.


X
Hou me op de hoogte van nieuwe escape games, kortingen, wedstrijden, enzovoort.
We vragen jouw e-mailadres om valse beoordelingen te vermijden. We zullen dit nooit doorgeven aan derden. Beloofd!

Gemiddelde beoordeling
2.5

Onthaal
3.0
Decor
3.0
Puzzels
2.0
Waw-factor
2.0

Ontspanningsruimte

Parking
Er is voldoende parking aanwezig

Vergaderruimte

Drinkgelegenheid
Er is een bar aanwezig